İade Koşulları
MADDE 1 –
TARAFLAR
1.1- SATICI
Viatom
1.2 -ALICI
www.Viatom.com.tr’dan satın alma gerçekleştiren kişi.
MADDE 2 – GENEL HÜKÜMLER
2.1- ALICI,
SATICI ‘ya ait https://www.Viatom.com.tr alan
adlı internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı
ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu
ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
2.2-
Sözleşme konusu ürün, özel bir durum belirtilmemesi halinde, sipariş süresinden
24 saat sonra teslimata hazır hale geleceği taahhüt edilir.
2.3-
Sözleşme konusu ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise,
teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu
tutulamaz.
2.4- SATICI,
sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklerle
teslim edilmesinden sorumludur.
2.5-
Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin imzalı nüshasının
SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli
ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka
kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş
kabul edilir.
2.6- SATICI
mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi
gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim
edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin
iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini,
ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar
ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi
halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakten ve defaten ödenir.
2.7- İşbu
sözleşme, ALICI tarafından imzalanıp SATICI’ya faks veya posta yolu ile
ulaştırılmasından sonra geçerlilik kazanır. Satıcı veya sağlayıcının
yükümlülükleri
(1) Satıcı
veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin
kendisine ulaştığı tarihten itibaren 1 gün içinde, varsa tüketiciye teslim
masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle
yükümlüdür.
(2) Satıcı
veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin
satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi
bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.
(3) Cayma
hakkının kullanımında, iade masraflarının açıkça tüketici tarafından
karşılanacağı belirtilmedikçe, bu masraflardan satıcı veya sağlayıcı
sorumludur. Ancak tüketicinin ödeyeceği bedel, hiçbir suretle sipariş için
ödediği teslim masraflarını geçemez. Aksi takdirde aşan kısım cayma konusu mal
bedeliyle birlikte aynı süre içerisinde tüketiciye ödenir.
(4) Satıcı,
teslimatlarını kendi servis araçlarıyla ve müşterilerin talep ettiği zamanda
teslim etmekle yükümlüdür.
Tüketicinin yükümlülükleri
(1) Satıcı
veya sağlayıcının cayma hakkının kullanımına ilişkin gereği gibi bilgilendirme
yapmaması durumunda, söz konusu malda meydana gelen değişiklik ve bozulmadan
tüketici sorumlu tutulamaz.
MADDE 3 İADE HAKKI
(1) Cayma
hakkı süresinin belirlenmesinde;
1. a) Tek
sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici
tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
2. b)
Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde,
tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim
aldığı gün esas alınır.
(2) Malın
satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul
edilmez.
(3) Mal
teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde mal teslimine
ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır. İade hakkının kullanımı
(1) Cayma
hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı
olarak veya kalıcı veri saklayıcısıyla satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi
yeterlidir.
(2) Cayma hakkının
kullanılmasında tüketici bu Yönetmeliğin ekinde yer alan formu kullanabileceği
gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya
sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını
gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir.
(3)
Telefonla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı bu Yönetmeliğin ekinde yer
alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek
zorundadır.
MADDE-4 CAYMA HAKKININ İSTİSNALARI
(1)Taraflarca
aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını
kullanamaz:
1. a) Fiyatı
finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya
sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
2. b)
Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara
ilişkin sözleşmeler.
3. c) Çabuk
bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin
sözleşmeler.
(2) Sağlık
veya hijyen açısından iadesi uygun olmayıp, tesliminden sonra ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallara ilişkin sözleşmeler.
(3)
Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim
edilen gayr i maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
MADDE 5- GENEL HÜKÜMLER
5.1- 18
yaşından küçük kişiler SATICI’dan alış-veriş yapamaz.
5.2- Dizgi
ve sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından SATICI sorumlu
değildir
MADDE 8- YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI’nın veya SATICI’nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
1.00 TL ve üzeri tüm
siparişlerinize ücretsiz kargo.
15 gün içerisinde iade ve değişim imkanı.
SSL Sertifikası ve 3D ödeme ile güvenilir alışveriş.
Whatsapp ve telefon desteği ile yardım alabilirsiniz.